ჩემი პროექტი

სასწავლო მოდულის ავტორი
სახელი და გვარი
მახათაძე ნათელა, შათირიშვილი ტატიანა
რაიონი
ძველი თბილისი
სკოლა
N 24
ქალაქი
თბილისი
მოდულის  მონახაზი
მოდულის  დასახელება
„ჩემი ქუჩა ,ჩემი ისტორიაა“
მოდულის შინაარსი
თემის ფარგლებში მიმოვიხილავთ თბილისის რამდენიმე ქუჩის ისტორიას.გამოვარკვევთ განსხვავებული ასაკობრივი ჯგუფის მოსახლეობის ინფორმირებულობის,ცოდნის დონეს,დამოკიდებულებას აღნიშნულ საკითხთან მიმართებაში ,მოვახდენთ ქუჩების სხვადასხვა დროინდელი სახელწოდებების ,აბრების  გამომსახველობითი ელემენტების შესწავლას და დავსახავთ სამომავლო გზებს ეროვნული გმირების,მოვლენების ,სახელმწიფო მოღვაწეების თუ სხვა დარგის წარმატებული ადამიანების პოპულარიზაციის მიზნით,რომელთა სახელწოდებებსაც ატარებს ჩვენი ქუჩები.
 აღნიშნული პროექტის ფარგლებში მოხდება სხვა სკოლის მოსწავლეების  გამოწვევა.გავაკეთებთ მოთხოვნას ,რომელიმე რადიოს სახელზე,რათა ეთერში გავიდეს რუბრიკა“ ჩემი ქუჩა ,ჩემი ისტორიაა“ ყოველივე ზემოაღნიშნული  კი,ხელს შეუწყობს მოქალაქეობრივი თვითშეგნების ამაღლებას ,მოსწავლეთა შემოქმედებითი უნარ-ჩვევების გაღვივებას.
საგანი
ისტორია-ხელოვნება
დონე/კასი  
საბაზო -საშუალო  VII- XI კლასი
განხორციელების დროის ჩარჩო
1 თვე
მოდულის საფუძვლები
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები



მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
1.საკუთარი ქუჩების სახელწოდებების დადგენა ,წარსულში და ახლა,მათი ისტორიის  ცოდნა .
 2.ინფორმაციის სხვდასხვა ფორმით გადმოცემა ,დიაგრამების აგება , ნამუშევრის ორიგინალურად წარმოდგენა,აბრების შექმნა.
3.მოსწავლეთა მიერ გამოკითხვის ჩატარება,ძირითადი საკითხების კვლევა.
4..სტატისტიკურ მონაცმებზე დაყრდნობით ანალიზის გაკეთება;
               5.აღნიშნული პრობლემის შეფასება და გადაჭრის გზების მოძიება.

სასწავლო გეგმის განმსაზღვრელი კითხვები

ზოგადი კითხვა
რა წარმოდგენას გიქმნის ქუჩის დასახელება ,აბრები ერის სახელმწიფოებრივი და ისტორიული ცნობიერების შესახებ?

თემატური კითხვები
შენი აზრით ვისი/რისი სახელწოდების ქუჩები უნდა იყოს საქართველოს ქალაქებში?

შინაარსობრივი კითხვები
1.ვის/რის  სახელთან არის დაკავშირებული ,შენი საცხოვრებელი სახლის მიმდებარე ქუჩის სახელწოდებები?
2.რამდენად იცნობს სოციუმი იმ ადამიანების რვაწლს ,ვისი სახელობის ქუჩებიც მდებარეობს შენს სახლთან ახლოს ?
3. ქუჩისთვის სახელის მინიჭების გარდა ,კიდევ რა გზით არის შესაძლებელი პიროვნების პოპულარიზაცია?





შეფასების გეგმა
შეფასების დროის ჩარჩო



პროექტზე მუშაობის დაწყებამდე
მოსწავლეები მუშაობენ პროექტებზე და ასრულებენ დავალებებს
პროექტზე მუშაობის დასრულების შემდეგ










შეფასების ინსტრუმენტები მოსწავლის ცოდნის, უნარ-ჩვევების, წარმოდგენების და მცდარი შეხედულებების განსაზღვრისათვის

შეფასების ინსტრუმენტები მოსწავლის ცოდნის, უნარ-ჩვევების, წარმოდგენების და მცდარი შეხედულებების განსაზღვრისათვის

შეფასების ინსტრუმენტები მოსწავლეების საჭიროებების, პროგრესის მონიტორინგის, საკითხის გაგების შემოწმებისათვის. ხელი შეუწყეთ მეტაკოგნიტურ აზოვნებას დამოუკიდებელ მუშაობას და თანამშრომლობას.
შეფასების ინსტრუმენტები მოსწავლეების საჭიროებების, პროგრესის მონიტორინგის, საკითხის გაგების შემოწმებისათვის. ხელი შეუწყეთ მეტაკოგნიტურ აზროვნებას დამოუკიდებელ მუშაობას და თანამშრომლობას.
შეფასების ინსტრუმენტები მოსწავლეების მიერ საკითხის გაგების და უნარ-ჩვევების შემოწმებისათვის. წაახალისეთ მეტაკოგნიტური აზროვნება განსაზღვრეთ მოსწავლეების სწავლის საჭიროებები შემდგომი ეტაპისათვის.
შეფასების ინსტრუმენტები მოსწავლეების მიერ საკითხის გაგების და უნარ-ჩვევების შემოწმებისათვის. წაახალისეთ მეტაკოგნიტური აზროვნება განსაზღვრეთ მოსწავლეების სწავლის საჭიროებები შემდგომი ეტაპისათვის.


შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
აღწერეთ შეფასების ფორმები, რომელსაც კლასში მოსწავლეებთან  მუშაობისას  იყენებთ  საჭიროებების განსაზღვრის, მიზნების დასახვის, პროგრესის მონიტორინგის, უკუკავშირის უზრუნველყოფის, კრიტიკული აზროვნების და პროცესების შეფასების, სასწავლო პროცესის ანალიზსითვის სასწავლო ციკლის სხვადასხვა ეტაპზე. მოცემული შესაძლოა მოიცავდეს გრაფიკულ დამგეგმავებს (ორგანაიზერებს), წერითი სამუშაოსთვის ინსტრუქციებს, პრაქტიკული მუშაობის ჩანაწერებს, ჩამონათვალებს, გამოკითხვებს და რუბრიკებს. ამასთანავე, აღწერსდეს მოსწავლეების მიერ შექმნილი პროდუქტების აღწერას, პრეზენტაციებს, წერილობით დოკუმენტებს, ან ეტაპობრივ შეფასებებს, რომელსაც განახორციელებთ სასწავლო პროცესში. სასწავლო პროცედურების გრაფაში განმარტეთ, ვინ იყენებს შეფასებებს, როგორ გამოყენება შედეგები და სად ხორციელდება.
სხვა საკითხები
საბაზისო უნარ-ჩვევები
დიაგრამების შედგენა,პრეზენტაციის გაკეთებისა და ინფორმციის მოძიება დახარისხების,შემოქმედებითი უნარ-ჩვევები.

სასწავლო პროცედურები
სასწავლო ციკლის ზუსტი აღწერა - მოსწავლეთა მიერ შესრულებული აქტივობების მასშტაბები და თანმიმდევრობა, მოსწავლეთა ჩართულობის აღწერა სწავლის პროცესის დაგეგმვა.
   1)მოსწავლეების შეჩევა გამოკითხვის, სურვილისა  და შესაძლებლობის  საფუძველზე(  5-5  მოსწავლისაგან დაკომპლექტებული 2  ჯგუფის შექმნა).
    2)  კონკრეტული სამოქმედო გეგმისა  და ფუნქციების გაცნობა-გადანაწილება.
    3) შესაბამისი  კითხვარების  შედგენა  ( განხილვა)
    4) მოქალაქეების  გამოკითხვა წინასწარ  შედგენილი რუბრიკების  მეშვეობით.
     5)  გამოკითხულთა , მიღებული პასუხების  კლასიფიკაცია, შედეგის  გაცნობა  პრეზენტაციის         
                 საშუალებით.
      6. არქივში ვიზიტი  და მოძიებული ინფორმაციის დამუშავება -ანალიზი.
       7. ისტორიისა და ხელოვნების მასწავლებლების კონსულტაცია,პროექტის საბოლოო
            სრულყოფისათვის.
       8. პროექტის საბოლოო ვერსიის განხილვა ( პრეზენტაცია). შემოქმედებიი ჯგუფის მიერ აბრების
               მაკეტებისა  წარმოდგენა ,სლაიშოუს ჩვენება.
       8. რადიოს ხელმძღვანელობასთან ვიზიტი და კონკრეტული საინფორმაციო დროის გამოყოფა
           პროექტის პოპულარიზაციისთვის.
        9. ძველი თბილისის რაიონის რამდენიმე სკოლის ადმინისტრაციასთან ვიზიტი და აღნიშნული
             პროექტის ფარგლებში მათი გამოწვევა.








დიფერენცირებული სწავლება

სპეციალური საჭიროებები

არ ფიქსირდება

არაინგლისურენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების ენა არ არის მშობლიური)



მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
ატარებენ გამოკითხვა-კვლევას N24 საჯარო სკოლის მიმდებარე 5 ქუჩის მაცხოვრებელთან, სტუმრებთან - ვისი სახელობისაა ეს ქუჩა ,რა იციან მის შესახებ? ვისი სახელობის ქუჩები უნდა დაემატოს ან არ დაემატოს თბილისს,რა იციან მათი ქუჩის ძველი სახელწოდების შესახებ,როგორი აბრა უნდა ჰქონდეს ქუჩას მეტი ინფორმაციის დამტევი რომ იყოს? უცხო ქვეყნებში ,ქალაქებში მოგზაურობისას თუ მიუქცევიათ ყურადღება ქუჩის აბრებისათვის?
აკეთებენ მიღებული სტატისტიკური მონაცემების ანალიზსს და პროექტის ფარგლებში წარმოადგენენ პრეზენტაციას.
სასწავლო მოდულისთვის საჭირო მასალები


ტექნოლოგიატექნიკა (მონიშნეთ, პროექტისათვის  საჭირო ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)             

 ფოტო კამერა
 კომპიუტერი (ები)
 ციფრული კამერა
 DVD ფლეიერი
 ინტერნეტ კავშირი
 ლაზერული დისკი
 საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
 პროექტორი
 სკანერი
 ტელევიზორი
 VCR, ვიდეო  
 ვიდეო კამერა
 ვიდეო საკონფერენციო აღჭურვილობა.
 სხვა      
ტექნოლოგია  – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ, პროექტი ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
 მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
 საგამომცემლო პროგრამები
 ელ-ფოსტის პროგრამა
 ენციკლოპედია კომპაქტ-დისკზე  
 ფოტო/სურათების დამუშავება
 ინტერნეტ ძიება
 მულტიმედია

 ვებ-გვერდის შექმნა
 ვორდის პროგრამა
 სხვა      


ბეჭდვითი მასალები
სახელმძღვანელოები,საარქივო მასალები
ინვენტარი/მასალები
არქივიდან მოვითხოვთ ინფორმაციას საკვლევი ქუჩების ძველი სახელწოდებების შესახებ,გავაკეთებთ ანალიზსს თუ რასთან იყო დაკავშირებული ბოლო 50-100 წელში ქუჩების სახელწოდებების ცვლილება.
ინტერნეტ რესურსები
ვებ მისამართები (URLs) რომლებიც ხელს უწყობს მოდულის მიზნების განხორციელებას
სხვა რესურსები
ა) არქივის თანამშრომლების კონსულტაცია ქუჩის ძველი სახელწოდებების შესახებ.ბ) ისტორიის მასწავლებლის კონსულტაცია ,პიროვნების ღვაწლის,მოვლენების პოპულარიზაციისთვის  ბუკლეტების  დამზადების დროს. გ) ხელოვნების მასწავლებლის კონსულტაცია, მოსწავლეებისთვის სხვადასხვა ქვეყნის აბრების გაცნობა ( მათ შორის განსხვავებული დროის) ,რათა მათ თვითონვე შექმნან ვირტუალური აბრები და სლაიდ შოუს სახით წარმოადგინონ. ( დამატებითი რესურსები: კომპიუტერი ,პროექტორი)



                                   პროექტის შეფასების  რუბრიკა


1-2
3-4
5-6
7-8
9-10
კვლევა,მასალის მოძიება ,ორგანიზება
კვლევა არ ჩაუტარებიათ,
არ აქვთ ინფორმაციები.
კვლევა ზედაპირულია,
არ პასუხობს
პროექტის მიზანს.
კვლევა ზედაპირულია,
ნაწილობრივ პასუხობს
პროექტის მიზანს,საკითხები
მშრალად არის
წარმოდგენილი.
კვევა ჩატარებულია,პასუხობს პროექტის
მიზანს,თუმცა
ინფორმაციას აკლია
ორგანიზება.


კვლევა ჩატარებული  აქვთ ღრმად,პასუხობს პროექტის მიზანს.წარმოადგინეს საინტერესო ინფორმაციები.
არგუმენტაცია,პრეზენტაცია
უჭირთ დასაბუთება,არ იციან არგუმენტირებული საუბარი,არ აქვთ პრეზენტაციის უნარ-ჩვევები.
ცდილობენ გამოთქვან თავიანთი აზრები,არ აქვთ დასაბუთება,პრეზენტაციის უნარ-ჩვევები სუსტად აქვთ გამოხატული.
გამოთქვამენ თავიანთ შეფასებას,თუმცა უჭირთა დასაბუთება,პრეზენტაციის უნარ-ჩვევები ნაწილობრივ აქვთ გამოხატული.
გამოთქვამენ თავიანთ შეფასებებს,ასაბუთებენ,აკეთებენ დასკვნებს,თუმცა პრესენტაციის გაკეთებისას აკლიათ დამაჯერებლობა.
გამოთქვამენ თავიანთ შეფასებებს,ასაბუთებენ არგუმენტირებულად,პრეზენტაციის გაკეთებისას დამაჯერებლ დასკვნებს აკეთებენ.
დროის ლიმიტი
დრო ვერ გათვალეს
დრო ვერ გათვალეს
დრო ვერ გათვალეს(არ ეყოთ,არ დარჩათ)
დრო გამოიყენეს რაციონალურად
დრო კარგად აქვთ გათვლილი.
გუნდური მუშაობა
არ არის გუნდური ნამუშევარი
არ არის გუნდურობა,მხოლოდ ერთი მუშაობს.
გუნდში მხოლოდ უმცირესობა მუშაობდა.
გუნდში ერთია აქტიური დანარჩენები
პასიურები არიან,ერთმანეთისაზრებს არ იზიარებენ.
გუნდური ნამუშევარია,ერთმანეთის აზრებს უსმენენ,იყენებენ და პატივს სცემენ.
თვალსაჩინოება
არ აქვთ
არ აქვთ თვალსაჩინოება ,ან ძალიან ზედაპირულია
არ აქვთ თვალსაჩინოება ,ან  ზედაპირულია
აქვთ თვალსაჩინოება გამოყენებული
აქვთ საინტერესო,ეფექტური თვალსაჩინო მასალა.
საინფორმაციო-ტექნოლოგიური საშუალებების გამოყენება
არ იყენებს
არ იყენებს
გამოყენებულია ზედაპირულად და მიზანთან შეუსაბამოდ.
გამოყენებულია მიზნობრივად ,აკლია მრავალფეროვნება
გამოყენებულია მიზნობრივად და მრავალფეროვნად.




"ჩემი ქუჩა , ჩემი ისტორიაა"

6 comments:

  1. ყოჩაღ! ძალიან კარგია, მომწონს! ნათლად ჩანს,რომ მასწავლებელთა დიდი შრომაა ჩადებული,სწორედ ეს იძლევა სწავლა- სწავლების პროცესში მოსწავლეთა მაღალ სააზროვნო უნარებზე გასვლის შედეგებს.

    ReplyDelete
  2. დიდი მადლობა , გაიხარე . ასევე დასაფასებელია თქვენი შრომისმოყვარეობაც. <3

    ReplyDelete
  3. არაჩვეულებრივია ქ.ნათია, მოსწავლეები იამაყებენ თქვენით,კოლოსალური შრომაა შიგ ჩადებული და ისტორიის ნებისმიერ მასწავლებელს გამოადგება იგივე თემის დასაგეგმად.

    ReplyDelete
  4. როგორი მასშტაბური პროექტია, არაჩვეულებრივად დაეხმარება ბავშვებსა პედაგოგებს კვლევითი უნარების ჩამოყალიბება-განვითარებაში, საკუთარი ქვეყნის, ქალაქის ისტორისს შესწავლაში და რაც მთავარია მოქალაქეობრივი ცნობიერების ამაღლებაში.

    ReplyDelete
  5. გმადლობ,თეა.

    ReplyDelete

ჩემი სტატია

  მუზეუმების როლი სასკოლო განათლებაში    თბილისი N24 საჯარო სკოლის ისტორიის მასწალებელი ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული სასწავლო...

რჩეული ამბები